Felanmälan
Kontaktuppgifter för felanmälan
Hiss
Elevate på telefon: 0735-011923
Kontakta gärna styrelsen innan anmälan om stopp då vi har viss möjlighet att starta om hiss själva. Lägg gärna ut på FB om hiss står still.
Sopnedkast
Envac på telefon: 010-265 00 00 alt. scanna QR-kod på sopsug
OBS! Innan ni felanmäler, be dem köra en till batch för att sätta igång sopsugen.
Drift och underhåll
AS Underhåll AB nås på telefon: 070-497 94 06 eller mail asunderhall@gmail.com
Jour (helger och kvällar): Staden Energiteknik, telefon: 08-29 43 70
Ekonomisk förvaltare
Delagott Förvaltning AB på telefon: 08-331210
TV, bredband och hemtelefoni
Tele2 på telefon 90 222 för frågor och felanmälan.
Strömavbrott
Vid strömavbrott i din lägenhet kontrollera först om någon av automatsäkringarna eller jordfelsbrytaren i ”proppskåpet” har lösts ut. Om en säkring löst ut ska du först ta reda på orsaken innan säkringen slås på igen. Om strömavbrottet kvarstår kan det bero på att en huvudsäkring har löst ut som återfinns nere i källaren. Kontakta styrelsen som kan felsöka och byta ut trasig huvudsäkring.
Kallt element
Om elementet är kallt och de är kallt i rummet, kan det bero på att termostatventligen är stäng. Testa att vrid på elemetreglaget fram och tillbaka och vrid upp det till max. Om elementet fortfarande är kallt efter 12 timmar, kan termostatventilen ha låst sig eller att det är luft i elementet. Kontakta styrelsen för felanmälan.
Stopp i toalett och avlopp
Stopp i toalett, avlopp eller avfallskvarn beror nästan aldrig på stopp i fastighetens vertikala avloppsledningar som föreningen ansvarar för. Har du stopp i horisontella avloppsledningar, kontrollera först om du själv kan åtgärda problemet, Föreningen har ett rensband att låna ut. Lägenhetsinnehavaren står för kostnaden för åtgärd av stopp rörledningar fram till anslutningen till de vertikala avloppsledningarna.
För att minimera stopp i toaletten spola med stora spolknappen. För att minimera stopp i köket undvik att hälla ner fett och spola med varmvatten ca 10 sek efter att du använt matkvarnen.
Har du återkommande problem kontakta styrelsen.
Matavfallskvarn
Om dålig luft upplevs från matkvarnen kan du mala ner en stor mängd is tillsammans med kallvatten följt av en hel citron du delar i 4 bitar.
Om något fastnat i matkvarnen, kan stänkskyddet (gummiskyddet i vasken) tas bort. Säkerställ att stickkontakten till matkvarnen är utdragen innan detta görs.
Frågor och service om matavfallskvarnen
Matkvarn på telefon: 08-410 510 80 eller via hemsidan www.matkvarn.se
Lägenhetsdörrar
Dessa tillhör lägenheten. Rätt tätlister är mycket viktigt för bra ljuddämpning. ersättningslister till Daloc Säkerhetsdörr S33 kan köpas hos Jonssons Ståldörrar i Haninge, 08-659 50 92.