Om föreningen

Byggnaden uppfördes 2014 och är ritad av arkitekterna från Gert Wingårdh och byggts av Järntorget tillsammans med Folkhem. Nordiska och naturliga materialval speglar byggnad. Fasaden är klädd i Cederspån på spikläkt, värmebehandlad furupanel som med tiden kommer gråna till en grå/silvrig nyans. Insida och tak på balkonger/terrasser är klädda med träpanel. Fastighetens tak är anpassat för skandinaviskt klimat, blandad vegetation av mossor och sedumgräs. Under husen finns källarplan med förråd. Garaget är beläget under innergården.

Lägenheter och lokaler
Föreningen består av 56 bostadsrättslägenheter fördelat på 59-103 kvm.

Antal rumYta (m2)Antal lägenheten
2 rok59-6813 st
3 rok74-8026 st
4 rok98-10315 st
5 rok99-1032 st

Närområdet
Norra Djurgårdsstaden är ett av Europas mest omfattande stadsutvecklingsområden. Området präglas av nya idéer och innovationer inom hållbar stadsutveckling för att ta fram lösningar som bidrar till ökad resurseffektivitet och minskad klimatpåverkan. Se mer information här om Norra Djurgårdsstaden

På gångavstånd finns livsmedelsaffärer, förskolor, skolor, apotek, restauranger, caféer, kemtvätt och frisörer.

Det finns goda kommunikationer med cykelvägar, bussar och tunnelbana.

• Bussar - linje 6, 54, 75 har närmaste hållplats runt hörnet.
  • Tunnelbanestation Ropsten - ligger endast 700m från porten.